onsdag 20 oktober 2010

bänk onsadag

bänkpress: 120 3x3, 140x1
golvpress: 120 5x5
lutande bänk: 85 5x4, 95x5
puchdown rep: 30 12x4
puchdown stång: 35 8x4
framåtlutad hantellyft: 15 5x4 17,5x5
baksida axlar i rodmaskin: 50 5x4, 60x5

nu när jag ska börja gå upp på lite vikter ska jag testa en lite stegrande serie. kan bli som idag att jag kör ett set där jag höjer till en mellantungt vikt och gör en singel eller en två för få viktvana. eller så blir de 3 huvud seten stegrande som t.ex. istället för 3x3 på 120, kanske jag lägger 110x3, 120x3, 130x3. just för att komma upp på lite tyngre vikt. kommer även bli liknande i komplementen.

bästa farten i bänken sedan uppehållet!! sista setet som inte kändes lika bra som de första två var det bäst fart på. Känner av lite i vänstra armbågen när jag kör frenchpress så hoppar över den och kör lite genomblödning istället. kommer bli triceps i form av golvpress istället.
bra tryck i baksida axlar också. bra tryck överlag verkar det som!! börjar dock att bli lite överansträngd i övre ryggen så ska ta det lite lungt med roden och dragen för axlarna ett par veckor och se om det släpper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar