lördag 14 maj 2011

7/5 Seriomgång 2

syftet med den här tävlingen var att få godkända lyft och skaffa lite tävlingserfarenhet eftersom mitt tävlande har varit begränsat senaste åren. I fortsättningen kommer jag delta så ofta jag kan=)

Tävlingen arrangerades av Säffle ak och stämningen var allt annat än dålig. Lokalen var väl anpassad efter tävlings storlek vilket gjorde att musiken som spelades av en inhyrd dj fyllde utrymmet mer än väl. Det verkade som att alla var riktigt sugna på att lyfta idag.

Jag var på plats tidigt trots att tävlandet för min egen del inte skulle dra igång än på många timmar. Så förmiddagen ägnade jag åt coaching. Efter ett antal timmar i tävlingshallen var det dags att väg in. Kön var alldeles för lång när jag väl bestämde mig för att gå dit så jag bestämde mig för att avvakta och inta min 4e måltid för dagen. Väl inne och avklädd (Nästan helt) vägde jag in på 99,3.

Uppvärmningen inför knäböjen kändes extra ordinär. Senast det kändes så bra var på NM 07 och den tävlingen är den bästa jag gjort. Sista lyftet innan det var dags att göra entré på podiet var på 270kg och det kändes bra!

Första lyftet. 295kg Godkänt 3-0 kan jag inte säga mycket om. Lätt, fint. En bra böj helt enkelt.

Andra lyftet: 315kg Godkänt 2-1 Kändes precis som 295, Vilket var något oväntat då jag körde ett tungt böjpass i början av veckan. I och med att det var så lätt blev jag sugen på att tokhöja till sista.

Tredje lyftet: 340kg (pers) Godkänt 3-0. Kändes riktigt bra. Stabilt inga tendenser att vika mig framåt. Bara ner och upp. Fick dock ta i ordentligt. Men efter att ha tittat på videon så hade de nog åkt med en 5a till.

I Bänken gjorde jag bara två lätta lyft pga en krånglande underarm. Första på 100kg och andra på 120kg. Tur att det var lätt i alla fall :P

Inför marken var jag rejält laddad och uppvärmningen kändes grymt bra. Sista lyftet på 230kg märkte jag knappt av.

Första lyftet: 260kg Gick jag bara ner och plockade upp. Var lite för lät för ingångsvikt så här i efterhand.

Andra lyftet: 280kg var inte mycket tyngre vilket var oväntat. jag har inte alls känt mig så pigg i marken sista tiden. Tanken från början var inte att gå så tungt men man får passa på när det känns bra.

Tredje lyftet: 300kg. Var ett riktigt kanon lyft. 4e gången jag försöker på den vikten så det var skönt att sätta det tillslut. Och de var med mer smak. 5-10kg till hade inte varit orimligt.

Totalen blev 760kg. 5kg mindre än på SM en månad tidigare. Lite kul med tanke på att jag bänkade 75kg mindre idag=)

Alla lyft: http://www.youtube.com/watch?v=WeIdVLbB1V0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar