onsdag 3 februari 2010

sveriges starkaste man, 31/1

tävlade på strongman sm i lördags. var ingen prioriterad tävling, mer som en rolig grej. första gren ut var stockpress med vänding. max reps på 105kg. fick lottnummer 14 så jag gick ut sist. gjorde 6 reps men fick en underkänd så jag lutade på delad 2a plats om jag inte minns fel. vinnaren gjorde 6. så det var lite drygt!

det var sjuk jävla jobbigt. först nu som det märks hur dålig kondition man har :P

andra grenen marklyft. max reps på 260kg. ingen vila alls, dom slet bort stocken, rullade in en stång och där va vi igång igen. han att göra 2 uppvärmingslyft innan. en singel på 120, på med dräkten och en singel på 160. klar!! min tur, in och köra bara. gick helt ok även fast man hade hjärtat uppe i halsmandlarna. det blev 5 reps. kommer inte ihåg placering men vet att vinnaren i grenen gjorde 8a.

nästa gren var ett medley 15m med 125 farmers och 6 däckvält på 340kgs däck. hade för bråttom i starten och kom ur balans. fick sätta ner väskorna och börja om. väl igång fick jag upp hyfsad fart efter några meter. springa tillbaka, välta ner däcket och köra igång. gick jävligt bra, var bland de snabbaste i däcket. blev 4 tror jag, hade jag inte krånglat med väskorna så hade jag kunnat plocka ett par placeringar.

käk!!! vi tog lunch i 45 min för att sedan köra igång med conans circle. det var 325kg lastad+ korgen och oket. så vette fan vad kan ha varit ute i handtaget. gick bra även här. lite piggare nu när man fått lite mat i sig. gick 26 meter. det var 3 stycken som gick längre än vad jag gjorde.

sista grenen var atlas stenarna. 120, 140, 150, 160 som skulle upp på en platå som var 130cm hög. första stenen flyger upp. andra lika så. böjer mig ner och suger tag i 150 kilos stenen. bra grepp, inge problem att lyfta upp den i knät. tar omtag, lutar mig bakåt och rullar upp den på bröstet, trycker till framåt och... den fastnar på kanten. stog i 5-6 sekunder och försökte gunga upp den men det gick fan inte. gjorde ett till försök men kom inte längre den gången. jag gjorde inte vad alla andra gjorde, så jag kom långt bak i startfältet.

innan sista grenen hade jag en 3e plats. och efter sista grenen slutade jag 6a. är inte nöjd med sista grenen, annars gick det helt ok=)

har vilat den här veckan, varit iväg och simmat och mjukat upp kroppen bara. men på fredag blir det bänk med tröja, riktigt jävla tungt förhoppningsvis =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar