torsdag 21 april 2011

10/4 Jsm

Hade ett jäkla tryck i kroppen på tävlingsdagen. De två sista dagarna låg jag på 10 mål mat om dagen. Vägde 96kg på fredag eftermiddag när jag åkte hemifrån och 98,7 på söndag förmiddag=)

Tävlingen

Böj: 300x0, 300x0, 300x1
Bänk: 180x1, 190x1, 195x1
Mark: 270x1, 295x0, 295x0

Fick två första böjarna underkända på djupet. satte den riktigt lätt i sista lyftet med tre vita lampor. det fanns betydligt mer att hämta där.

Bänken krånglade en del på uppvärmningen. Ryggen krampade och underarmen var riktigt öm, När tröjan väl var på så gick det mycket bättre. 3 klockrena lyft med lite till att hämta. Kul med tanke på hur mycket jag bänkat sista tiden.

Ingången var riktigt lätt även om den kändes seg. Tack vare detta så uppstod ett litet missförstånd mellan mig och Herr Lars Lindeberg som Coachade. Skulle haft 285 i andra men han hörde fel och begärde 295. Jag drog vikten ganska tungt men stabilt, när jag ar 3cm kvar svartnar det för ögonen och jag tappar stången. Stapplar runt tills klovaren får tag i mig. Tur att han var nära till hands annars hade jag gått i backen. Orken var slut i sista så jag slutade på 270 och en tredje plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar